De hortensiatuin.



zaterdag 23 augustus 2014

Verrassingen uit Denemarken

Voorafgaande aan onze vakantie is onze dochter een weekje bij ons op bezoek geweest. Zij heeft ons enorm verwend met prachtige cadeaus uit Denemarken.



Een prachtige wollen plaid. Heerlijk om in het najaar of van de winter lekker onder te kruipen. Al moet ik zeggen dat ik er de afgelopen week ook al best eens onder gekropen ben. Het lijkt af en toe wel najaar.


Ook had ze een groot pakket heerlijke Deense biersoorten meegenomen voor Peter. En bier brouwen dat kunnen ze blijkbaar wel in Denemarken. Ze smaken hem goed.

We hebben heerlijke week gehad met onze dochter, haar partner en hun hond. Het was zo gezellig om ze weer even in huis te hebben. 

Daarna zijn we met z'n tweeën nog twee weken naar de Bourgogne geweest. In de volgende post wil ik jullie daar nog meer over vertellen en laten zien.


Er was vlakbij een tweedaagse vide-grenier. Daar hebben we deze ontzettend mooie witte pot gevonden. Links op de foto. We hebben er 4 euro voor betaald. Dat was nog eens een mazzeltje.




De vakantie is weer voorbij en we zijn alweer aan het werk gegaan afgelopen week. Ook thuis. Vorig jaar heeft de schilder ons hele huis geschilderd, behalve onze poortdeur. Die was na 20 jaar wel aan vervanging toe. Daar is Peter vandaag met bezig. Hij hangt er al in, alleen het slot en de grepen moeten er nog opgezet worden.

Eerst doen we even de oude er nog op, maar ik heb ontzettend mooie smeedijzeren schilderen en krukken gezien. Die zijn in bestelling en worden er later nog weer opgezet.

Het eindresultaat zal ik jullie binnenkort laten zien. Maar de eerstvolgende post gaat over het vakantiehuis in de Bourgogne.

Fijn weekend voor iedereen,

Lieve groet Roelie





28 opmerkingen:

  1. Wat gezellig dat je dochter en haar man bij jullie zijn geweest! Onze oudste dochter is direct na thuiskomst uit Spanje vertrokken naar de universiteit, om de intro voor de eerstejaars te begeleiden. We hebben haar nu een week niet gezien en ik vind het maar niets ;-). Dus ik heb er helemaal beelden bij dat jullie zo van hun bezoek genoten hebben!

    De Bourgogne ken ik niet, ik ben benieuwd naar je posten daarover. De pot was echt een hele mooie vondst, die had ik voor die prijs ook absoluut niet laten staan.

    Ik wens je nog een fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kadootjes zeg! Leuk dat julllie het allemaal zo gezellig gehad hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je een week lekker hebt kunnen genieten van je dochter. Wij gaan maandag weer aan de slag, maar het vakantiegevoel was toch al wel weg door al die regen.
    Ben benieuwd naar je volgende post.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zal best wel heel leuk geweest zijn om toch een weekje met jouw dochter door gebracht te hebben .
    En wat een gelukje , een mooie kruik en maar voor die prijs....
    Ik ben heel benieuwd naar jouw post over de Bourgogne , we zijn er enkele jaren terug ook geweest ...
    Nog een fijn weekend
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd leuk om kadetjes te krijgen. En wat fijn om je dochter even dicht bij je te hebben.wij zijn ook alweer een week aan het werk.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er goed uit, Roelie! Vooral het plaid vind ik erg mooi. Geniet ervan.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie plaid heb je gekregen past perfect bij je bank.
    Fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad met een mooie pot als herinnering.
    Ja, en je dochter met partner te logeren dat is puur genieten. Ik weet hoe het voelt onze zoon en schoondochter zijn nu weer een week weg na twee weken thuis te hebben gelogeerd. Brrr, dat afscheid nemen wie weet wanneer we ze weer zien? Nu was het anderhalf jaar geleden, ze wonen n.l. aan de andere kant van de wereld.
    Ben benieuwd naar je vakantiepost. Fijne zondag, groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Roelie, héél mooie plaid heb je gekregen, straks als het frisser wordt kan je lekker onder met
    de herinnering aan je dochter...
    Ik zie alvast uit naar je volgende post over Bourgogne, zijn we enkele jaren geleden doorgereden
    toen we van het zuiden kwamen, héél mooie streek en Frankrijk is sowieso mijn favoriete vakantieland,
    héél mooie pot heb je meegebracht, de foto's van de vide-grenier doet me echt denken aan de wekelijkse
    marktjes die we hier in Noord-Frankrijk hebben ....
    héél fijne zondag nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi plaid ...!!....mijn post over de mooie gewonnen give away staat klaar hoor....heb even gewacht tot er weer meer mensen terug waren van vakantie..dus komt goed ..!...fijne zondag.....mooie pot ..!..x!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk joh, ben benieuwd. Ik vond het erg leuk om de give away te doen en ook leuk dat je zo blij was met de kadootjes.

      Gezellige zondag nog, Roelie

      Verwijderen
  10. Mooie lieve cadeautjes uit Denemarken. Genieten hè als ze weer even wat langer bij je zijn, ik ken het gevoel :-)
    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk om je dochter even zo dichtbij te hebben: in het echt knuffelen is toch wel iets beter dan via whats app of skype tenslotte!
    En wat een lieve Deense cadeautjes nam ze mee! Zelf zal ze wel pindakaas en hagelslag meegenomen hebben op de terugweg! (dat doen diegenen die in het buitenland wonen toch vaak?)
    Mooie pot en dat voor die prijs.....!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat je dochter weer even bij je was, mooie cadeautjes.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om je dochter weer even bij je te hebben en mooie cadeaus heeft ze meegebracht.
    Ik ben benieuwd naar jullie vakantie in de Bourgogne en die pot had ik ook meegenomen hoor voor die prijs!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat moet goed gevoeld hebben, dochterlief even lekker thuis, mooi Deense geschenken...prachtig toch.
    Daarna een heerlijke vakantie, genietmomentjes.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd fijn om je dochter weer even bij je te hebben en wat een gave plaid heeft ze voor je mee gebracht. Hier liggen de dekentjes voor op de bank ook al weer klaar, maar hoop stiekem toch op een nazomer waarbij ik die dekentjes nog helemaal niet nodig heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk dat dochterlief met man een weekje kwamen logeren.
    Dat plaid is een prachtig cadeau.En inderdaad is het al lekker om er even onder te kruipen.
    En daarna nog lekker zelf vakantie gehad.
    Je hebt een mooie vondst gedaan met die kan.
    Geniet nog maar even lekker van de dingen!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie plaid heeft je dochter voor je uitgezocht. Sla je haar warmte, nu ze weer weg is, toch nog even om je heen...En zo'n metertje bier zou hier ook wel aanslaan bij manlief, hihi.
    En je hebt ook nog zo'n mooie pot gescoord! Dat is boffen. Hij staat mooi daar. Ben benieuwd naar je post over de Bourgogne. Mooie streek!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke cadeau'tjes uit Denemarken, vooral die mooie plaid.

    Ben benieuwd naar je volgend post uit Bourgogne.
    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk zeg je kadootjes! Ben benieuwd naar je post over Bourgogne!

    Liefs Lieke
    http://robust-posch-wonen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mazzeltje, die prachtige grespot, en wat een mooie plaid heb je gekregen van je dochter! Jij ook een fijne week, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk dat jullie genoten hebben van jullie dochter en wat een prachtige en lekkere kadootjes hebben jullie gekregen .... ook je vondst is super geniet lekker van alles een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi plaid heb je gekregen van je dochter!, fijn om ze weer even om je heen te hebben lijkt me :-) ben benieuwd naar jullie vakantie in de bourgogne.

    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fijn zo'n lekkere warme plaid, komt in de herfst en winter (en soms nu ook al ) vast lekker van pas! Ben benieuwd naar je volgende post.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige plaid, heerlijk alvast voor de winter en misschien voor de nazomerse avonden buiten die ook best fris kunnen zijn, Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb je blog net pas ontdekt. En ik ga je volgen, want ik vond het heel leuk om je posten door te lezen.
    Toeval wil dat mijn jongste dochter nét heeft verteld dat ze hoogstwaarschijnlijk naar Denemarken gaat verhuizen. Ze heeft een Deense partner die een paar jaar in Nederland heeft gewoond en gewerkt. Nu heeft hij een baan bij Carlsberg gekregen (bier, he?:-) en als het contract helemaal rond is gaan ze verhuizen.
    Ook deel ik je liefde voor Frankrijk en kijken we vaak of er een tweede huisje in zit voor ons.
    Dus je begrijpt dat, behalve dat je ook een heel leuk blog hebt, veel dingen in je blog me aanspreken omdat ze lijken op de dingen die in mijn leven spelen.
    Dus dubbel zo leuk om te lezen!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gezellig zo een weekje je dochter thuis te hebben. Leuke cadeaus heeft ze voor jullie meegebracht. Mooie foto's van de vakantie. Ik ben ook benieuwd naar het vakantiehuis. Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen