De hortensiatuin.



woensdag 20 december 2017

Inspiratie


Het is zover, de plannen voor de verbouwing worden concreet.
Het heeft jaren geduurt voor we het eens waren over de indeling en de plannen. Een architekt heeft ons de afgelopen periode hierbij geholpen door mee te kijken naar de mogelijkheden.
Het blijft altijd een afweging, ga je nog een flink bedrag investeren in je woning, of ga je verhuizen. 
We hebben er ook over nagedacht of ons huis het waard is om nog zo ingrijpend verbouwd te worden.


En we zijn er uit gekomen. Een mooi plan ligt klaar. De badkamer boven wordt groter gemaakt zodat we daar met ons gezin wat meer ruimte krijgen. Dan kan de badkamer beneden helemaal verdwijnen en de ruimte die daardoor ontstaat kan dan benut worden.

Nu zitten de hal, het toilet en de badkamer aan de tuinzijde aan de achterkant van ons huis. Straks komt daar de woonkeuken met openslaande deuren. Jippieeeheee!
Waar nu de keuken zit komt een halletje met een toilet en een garderobekast.
Alles bij elkaar een flinke klus, maar het gaat zo mooi worden.


Door het maken van de plannen krijg ik weer zoveel energie. Daarom besloot ik nu weer eens een post te plaatsen. Het is al zolang geleden dat ik iets van me heb laten zien.
Dat komt ook omdat ik tegenwoordig meer in de natuur aan het fotograferen ben. Dat is ook zo leuk en ontspannend. 


Inmiddels hebben alle kerstspullen  weer een mooi plekje gekregen en ik heb bij Carla Laban VOC een stel mooie ballen bekleed met wilde tijm en lichtjes besteld. Daar ben ik super blij mee, ze passen precies bij ons interieur.




Op naar het nieuwe jaar, wat zal het ons allemaal gaan brengen.

Voor iedereen hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2018
Lieve groet Roelie Steinmann



18 opmerkingen:

  1. Fijne feestdagen en een goed 2018! En dat de verbouwing zonder noemenswaardige problemen mag verlopen 😀.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Margo, dat hoop ik ook ;). Maar volgens mij is dat haast onmogelijk. Gelukkig hebben we wel een hele fijne aannemer ingeschakeld. Ik ben zo benieuwd, kan haast niet wachten.

      Verwijderen
  2. Lieve Roelie jij ook hele fijne dagen....liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat maak je mooie interieurfoto's! En wat heb je een prachtige smaak. Helemaal wat ik zelf ook zo mooi vind :-) Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Karin, heel leuk om te lezen. Heb jij zelf ook deze stijl in jullie huis?

      groetjes Roelie

      Verwijderen
  4. Hallo Roelie, leuk om je weer te zien op mijn blog en dank voor je reactie. Het is stil in blogland dus is het altijd leuk als er toch nog mensen op je blog kijken ;-)
    Ik ben heel benieuwd naar de resultaten straks na de verbouwing.Gaat nog een hele klus worden maar met een goede aannemer scheelt dat al een hoop stress. Zal vast prachtig worden want je hebt een mooie smaak.
    Prachtige natuurfoto"s maak je ook !
    Fijne feestdagen en tot een volgende keer.
    Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig ben ik nog niet helemaal weg, ik lees meestal nog wel alle posten. Maar het reageren dat wordt wel wat lastiger omdat het vaak toch wel veel tijd kost. Leuk dat je een berichtje hebt geschreven. Jullie ook fijne feestdagen.

      groetjes Roelie

      Verwijderen
  5. Super plannen. Ben benieuwd naar t eindresultaat. Wanneer gaat t startsein?
    Voor nu hele mooie dagen en de beste wensen voor 2018
    Lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Brigitte, jullie ook fijne feestdagen. De planning is om in mei te starten en ik zal regelmatig wat foto's plaatsen. Ik kan bijna niet wachten ;)

      groetjes Roelie

      Verwijderen
  6. Dat ziet er allemaal prachtig uit, en de natuurfoto's zijn schitterend.
    Wens je fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.
    Lieve groet,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Roelie, mijn ingrijpende verbouwing is net klaar. Is meer dan de moeite waard kan ik je verzekeren! Vraagje: zie ik op een foto een zinken vogelhuisje staan? Zo ja, waar heb je die vandaan? Ik wens je fijne feestdagen toe. Groeten van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt me ook zo heerlijk, en dan lekker genieten van de mooie keuken ;). Het vogelhuisje is door mijn vader gemaakt, heel wat jaartjes geleden. Hij is van hout en we hebben hem staalgrijs geschilderd. Zo in het licht voor het raam lijkt hij inderdaad wel van zink.

      Fijne tweede kerstdag, lieve groet Roelie

      Verwijderen
  8. Dankjewel Roelie, dat is een mooi stukje werk van je vader. Jij ook nog fijne tweede kerstdag. Groeten, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog de beste wensen voor dit jaar. Ik zit niet op Instagram, Facebook, slechts verblijf ik meestal op Google plus en in mijn blogger schrijfhoek. Maar ook veel in de natuur als weer het toelaat want ook daar kan ik mij heerlijk vermaken. Er zijn altijd wel mooie natuurgezichten waar ik in vervoering kan geraken. Deze zet ik dan in film omgezet op mijn YouTube kanaal. En waar jij woont is een prachtig natuurgebied waar ik ook veel geniet. Ben blij dat je weer een post heeft gezet want ik lees je wel al reageer ik soms niet. Ben nu een volger dus zie ik hen hopelijk dit jaar wel weer verschijnen met mooie foto's zo tussen je geschreven lijnen. Groetjes Tine. (ps zet bij je instellingen de S achter de http want ik zie nu in balk onveilig staan)

    BeantwoordenVerwijderen