De hortensiatuin.



woensdag 9 april 2014

één jaar bloggen

Ruim een jaar geleden plaatste ik mijn eerste post op deze blog. Een nu zijn er inmiddels meer dan 100 volgers. Er zijn mensen die mijn blog stilletjes volgen en er zijn ook mensen die regelmatig reageren. Ik geniet van jullie allemaal.

Zelf ben ik  een stiller volger van andere leuke blogs geworden. Helaas door tijdgebrek. Heerlijk vind ik het om de nieuwe posten te lezen in het weekend. Lekker met een kopje koffie op de bank. Of zoals de afgelopen week heerlijk in de tuin. Veel nieuwe inspiratie doe ik van jullie posten op.

Ook zie ik regelmatig een give away post voorbij komen, als een mijlpaal is gehaald. Ik heb er zelfs wel eens één gewonnen. Van Barry http://desguirlandes.blogspot.nl/ heb ik toen een pakketje gekregen met erg leuke spulletjes erin.

Omdat ik nu zelf een dubbele mijlpaal heb bereikt, vind ik het leuk om  ook een give away te gaan organiseren. Binnenkort hier meer nieuws over.


Afgelopen weekend zijn we naar de winkel  Mart Kleppe in Apeldoorn gereden. In het blad Wonen Landelijke Stijl zie je regelmatig advertenties van deze winkel vermeld staan. Het is een ruime winkel met prachtige meubels. Maar er is ook een outlet gedeelte. Mijn man neemt altijd graag een kijkje als er ergens een outlet is. Dus ook hier hebben we een kijkje genomen. En kijk eens wat we hebben gevonden. Een prachtige lamp van Tierlantijn. Voor een koopje. 


Hij heeft de kleur van oud koper. Ik hoefde er helemaal niet eens over na te denken. We waren meteen verkocht. Op deze plek stond namelijk een houten staande lamp met een enorm rieten kap en we waren al een tijdje op zoek naar een lamp die iets minder ruimte in neemt.



Een plaatje niet waar?


Verder ben ik nog aan de slag gegaan met de proef potjes  kalkverf die ik van Carte Colori heb gekregen, naar aanleiding van een post. Mijn dochter en zoon hebben een paar jaar geleden een prachtig paardenhoofd gegeven op mijn verjaardag.


Het hoofd was wit zoals jullie kunnen zien. Ik heb hem flink geschuurd en een onderlaag gegeven met de kleur Corno. Daarna heb ik hem geschilderd met de kleur As en deze weer licht opgeschuurd zodat de onderlaag er door heen komt.


En als laatste ben ik lekker aan kliederen geweest met zwarte tuingrond, haha. Dat vond ik nog het leukste. Heerlijk smerige handen en een mooi verouderd resultaat.


Fijne week en straks gezellige paasdagen. En hou mijn blog in de gaten voor de give away die er aan komt.

Lieve groet Roelie

29 opmerkingen:

  1. Gaat hard he een jaar, ik ben ook al een jaar aan het bloggen! Leuk he een kijkje nemen bij Mart Kleppe? Wat een verschil zeg die paardenkop! Mooi geworden!

    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Roelie,

    Hartelijk gefeliciteerd met je jubileum!!
    Ik vind je lamp heel mooi. En ik ken het gevoel als je voor een prikkie iets heel moois hebt kunnen kopen.
    Dat versterkt je geluksgevoel helemaal he.
    Ik vind het paardenhoofd zo veel mooier dan wit. Mooi gedaan hoor.

    Fijne dag nog,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Roelie, mooi hoor die lamp, die had ik ook meegenomen!!
    Het paardenhoofd is heel mooi geworden en staat prachtig op de schouw!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Roelie, van harte met je jubileum! Wat een mooie lamp heb je gekocht, zoiets kun je toch ook niet laten staan. En wat een likje verf dan weer voor een verschil kan maken, het is erg mooi geworden! Jij ook fijne dagen en een fijne week, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd goed om te struinen bij de outlet, zeker als je dan ook nog eens zo'n mooie lamp vindt! Het materiaal lijkt op onze lampen, die we ondertussen al bijna 25 jaar hebben, maar die van ons hebben nog een glazen kap. Wij vinden ze nog altijd mooi, dus ik vind het zeker leuk dat ik ze nu weer zie bij iemand anders.
    Je paardenhoofd is ook heel mooi geworden. Eigenlijk vind ik dit ook natuurlijker overkomen (hoe kan dat ook met tuinaarde, hihi).
    Gefeliciteerd met je jubileum!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het Paardehoofd vind ik heel mooi geworden...het leeft nu meer.
    Mazzel zo'n mooi lampje in de outlet.
    Fijne Week nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met je 1-jarig jubileum, Roelie! Wat heb je een mooie lamp gescoord. Ik wil deze winkel ook nog eens van een bezoek voorzien, ik ben best nieuwsgierig hoe het er uit ziet.

    Mocht je nog mee willen doen aan mijn give away, je bent welkom. Ondertussen hou ik uiteraard jouw blog in de gaten ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie lamp, en dat paardenhoofd is weer helemaal in jouw stijl.

    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je eerste blogjubileum! En hopend op een mooi tweede jaar.
    De lamp is heel mooi. Wat een verrassing voor jullie dat hij bij de outlet stond.
    Een fijne week verder. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige lamp. Hij is mooi van eenvoud en sierlijkheid!
    Ik ben er ook eens geweest, ik vond het toen allemaal nogal donker in de winkel en vast niet goed gekeken want ik heb de outlet gemist.
    Het paardenhoofd is heel mooi geworden.
    En natuurlijk gefeliciteerd met je eerste blogjaar.! Je bloggen komen automatisch bij mij binnen, dus ik zie het!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie lamp hoor Roelie !!! prachtig......een jaar alweer.....gaat hard he ...en ja bloggen is zo leuk......fijne avond liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij je eerste foto dacht ik.. oooh!! dat lampje, wat een leukie! Laat daar nou je post over gaan.. haha! Echt wat een vondst joh. Leuk! Je paardenhoofd is mooi geworden, net wat rustiger he zo.. Leuk om zo te experimenteren. en die vieze handen.. ik heb altijd precies hetzelfde.. stiekem blijft kliederen gewoon leuk :-)

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is je lamp mooi zeg, goede keus hoor,
    Gefeliciteerd met je 1 jarig blogbestaan, ik geniet hier altijd en reageren hoeft echt niet altijd hoor, lekker meelezen is
    ook heel gezellig!!

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met je 1-jarig jubileum!
    Een prachtige lamp heb je gekocht...staat er erg mooi.
    Ook het paardenhoofd is goed gelukt.

    liefs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met je blog jubileum! En wat een mooie lamp heb je gevonden in de outlet.

    Lieve groet Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super lamp heb je gekocht, leuk is dat in de sale hè?
    Ik blog de volgende maand ook een jaar!

    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige lamp, altijd leuk als je iets voor een koopje kunt scoren.

    Gefeliciteerd met je blog jubileum

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte gefeliciteerd met je jubileum. En al je volgers. Volkomen terecht hoor, je laat altijd zulke leuke dingen zien. Die lamp is mooi! En een fijn bescheiden formaat. Leuke vondst.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, de tijd vliegt! Je lamp vind ik heel mooi, door de kleur en de eenvoud, handig als leeslamp en sfeerlicht.
    Het paardenhoofd leeft nu meer, echt een duidelijk verschil!
    Fijne dag, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Roelie,
    Gefeliciteerd met je éénjarig blog! De tijd vliegt hè als je het naar je zin hebt! Wat hebben jullie een prachtige lamp gevonden. Zo mooi fijntjes van model... Super vondst is dit! En je paardenhoofd vind ik zo ook mooier dan dat witte... Heel erg mooi gedaan!
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een mooie lamp..en dat onverwacht..is altijd leuk!
    Het paardenhoofd is erg mooi geworden..past beter bij jouw stijl,
    fijne dag♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie lamp zeg......
    En wat een verandering heeft het paardenhoofd ondergaan....mooi geworden
    Fijne dag Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige lamp, die had ik ook gelijk gekocht. En.... ben ook stapelgek op outlets, daar hebben ze soms gaven dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. prachtige lamp hoor staat daar super mooi ...en de paardenhoofd is ook super geworden wat een verfje niet kan doen ...wens je een fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je lamp is prachtig, kan me voorstellen dat je daar niet zo lang over na hoefde te denken. Past helemaal bij de rest van het interieur. Leuk om te lezen hoe je aan de slag bent gegaan met het paardenhoofd, en het resultaat mag er zijn. Fijn weekend.

    Groetjes Patricia
    www.landelijkwonen.info

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha roelie, wat leuk om weer een berichtje te lezen! Wat heb je een gave lamp gescoord!! En het paardenhoofd is echt prachti geworden, goed gedaan zeg!!

    Fijne week!!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd met je eerste blogfeestje! Die lamp is echt geweldig, die had ik ook niet laten staan. En wat is je paardenhoofd opgeknapt zeg, wat een beetje verf en zand al niet kan doen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. allereerst gefeli! leuk voor je.
    mart kleppe ja, daar zou ik ook wel eens willen neuzen, en zekr bij zo,n stukje outlet!
    leuk geslaagd:)
    dat paardehoofd is gaaf!!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Allereerst felicitaties voor je blog, ik (en alle andere bloggers) weet hoeveel werk het is regelmatig te posten!
    Heb je gevonden en zal vaker een bezoekje brengen!
    Ik wens je een creatieve en fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen