De hortensiatuin.



vrijdag 8 november 2013

Oude houten schaal

Ik had een weekje vrij genomen met het plan om onze buitenlampen zwart te schilderen. Maar het heeft zo veel geregend dat ik  pas vandaag, vrijdag ben begonnen.

Eerder heeft een schilder onze kozijnen, ramen en deuren in een loodgrijze hoogglans verf met witte accenten heeft geschilderd. 

Het is echt prachtig geworden, daar pasten onze oude groene lampen niet  meer zo goed bij. Nu zijn de lampen zwart en past het weer helemaal bij de rest van het huis. Hoe het straks is geworden zien jullie in een volgende post, als het klaar is.

Omdat ik toch een weekje vrij had ben ik lekker de stad in gegaan en heb weer een kijkje genomen bij één van mijn favoriete winkels, Dutch Wood in Zeist.

Zij verkopen steigerhouten meubels, maar ook allerlei andere leuke spullen en verf van PTMD.

Ik heb deze keer een mooie oude schaal gekocht met een hoorn en een kalligrafeer kwast. Naar alle drie was ik al een tijdje opzoek.













De schaal heb ik met heel veel mooie spullen gevuld en het staat allemaal leuk. Maar foto nr 1 is het geworden, zo staat het nu op de tafel. Het is een goede aankoop geweest waar ik erg blij mee ben.


Nog een mooi boeketje wat ik heb gekocht bij de bloemist. Ik heb het in een betonnen verweerd potje gezet. Ik vind de tegenstelling zo mooi, een fijn boeketje met een stoere vaas of pot.

Als laatste wil ik me verontschuldigen dat ik niet zo veel meer reageer en weinig posten plaats. Dat komt omdat ik een erg leuke baan heb waar ik onlangs wat meer taken heb bijgekregen. Daar gaat nu zoveel tijd inzitten dat ik haast niet meer aan het lezen van jullie posten toekom. En het in huis klussen of leuke posten maken schiet er al helemaal bij in. 

Ik vind het heel jammer, maar de komende tijd ben ik een wat stillere volger. En ik blijf wel posten maar dat zal dan wat minder vaak zijn.

Lieve groet voor alle volgers

Roelie

23 opmerkingen:

  1. Geeft niks hoor, mijn baan gaat ook voor het bloggen! Zelf vind ik het wel leuk om bij te lezen, net als jij, maar ook niet echt veel tijd! Succes met je leuke baan en ik blijf je volgster hoor!;) Lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een mooie schaal gekocht, onlangs heb ik met een soortgelijk exemplaar in de hand gestaan. Erg getwijfeld maar toch niet meegenomen. Je kunt er inderdaad alle kanten mee op.

    Ik ben benieuwd naar de klusresultaten, het klinkt goed!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie schaal hoor Roelie !!...heel fijn weekend...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige schaal …. gisteren met het idee van een Hoffz-schaal te kopen gaan woonshoppen
    maar andere meegebracht… maar komt in mijn volgende post over mijn salontafel…. :-)
    Ja het eerste vind ik ook het mooiste…..gewoonweg prachtig….die kwast heb ik ook zien liggen …
    en laten liggen…nu spijt…
    Fijn weekend lieve groeten kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je schaal is mooi Roelie, je kunt er zoveel meedoen en hij is
    hoe dan ook sfeervol met elke decoratie erin.
    Je boeketje in de stoere pot is erg mooi!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Roelie,
    Leuke aankopen heb je gedaan. Succes met het afmaken van de schildersklus. Ga je het eindresultaat wel nog laten zien, ik ben namelijk heel erg benieuwd...
    En verder als stille volger voorlopig is ook heel leuk hoor...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee om de schaal te laten zien met verschillende spulletjes erin. Kun je echt zien wat allemaal mogelijk is, want het staat idd allemaal prachtig!
    En het is toch belangrijker dat je een leuke baan hebt, waar je je goed in voelt! Wij blijven wel hier wachten hoor, geen verplichting om vaak te bloggen. Kwaliteit gaat boven kwantiteit, zeggen ze toch?
    Ben benieuwd naar je lampen!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is toch helemaal super dat je zo'n leuke baan hebt, daar moet je gewoon voor gaan!
    (Eerlijk gezegd had ik je wel wat gemist, omdat je eerst best vaak een bericht plaatste.)
    Je was dus in een keer klaar bij je favoriete winkel, mooi hoor. En je boeketje staat inderdaad
    prachtig in de stoere pot. Je kast lijkt wel op dezelfde kleur als ik ook in huis heb!
    Fijn weekend! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als je moet kiezen tussen je baan en een blog, dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt hè.
    Ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig naar het schilderwerk en je lampen.
    Dus wel terug komen hoor....

    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik snap het hoor, het blijft toch hobby he, en dan gaat werk voor..!
    Mooie schaal!!
    Lieve groet,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hoor, ik ben zelf ook gek op schalen. Of ze nou van hout zijn of van steen, je kan ze overal bij neerzetten en er zo lekker mee decoreren. Ik vind het mooi staan bij jou op tafel. Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe je je schaal ook inricht, hij is prachtig. En wat een mogelijkheden.
    Ja, als je moet kiezen tussen je werk en je hobby, is het niet zo moeilijk. Werk gaat toch altijd voor.
    Ik wens je dan ook veel plezier op je werk!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie schaal...en inderdaad de eerste foto...zo is het een mooi plaatje.
    Ik hoop dat je af en toe nog een post plaatst...daar geniet ik altijd van....je hebt het zo mooi.
    Succes met je werk.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  14. je eerste foto is ook mijn favoriet, maar wat kun je er veel mee doen zeg!
    het is echt een gaaf setje zo! ben bijna jaloers;)
    geniet ook van je werk, en wat je post is dan dubbel zo leuk!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ha, ha, foto 1 is het geworden. Ik vermoed dat het in de loop van de tijd nog wel eens zal wisselen. Leuk toch?
    Fijn dat je zo'n toffe baan hebt. Bloggen is geen must hoor, gewoon hobby.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja bloggen kost best wel veel tijd en je werkt gaat dan toch voor. Succes!!
    Mooie houten schaal!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hej Roelie, natuurlijk gaat je baan voor, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Leuke aankopen. Je kunt met die schaal alle kanten op, mooi stoer. Mooi boeket. Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Er zijn ook zo veel mooie blogs, dat kost de nodige tijd. Het is vooral fijn dat je zo'n leuke baan hebt. Ik zal je posts wel missen. Die schaal is echt te gek, wat kun je er dan veel dingen mee. Mijn favorieten zijn ook de eerste, maar ook die met de ballen en die met de berkenhouten kaarsjes. Goeie aankoop!
    Fijn weekend, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Alle begrip voor! Bloggen kost idd veel tijd. En het is toch ook super om zo'n leuke baan te hebben!
    Je schaal is prachtig! En het maakt niet uit wat je er in legt, alles staat mooi!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke schaal Roelie en elke keer weer anders met de spulletjes erin. En dat bloggen er bij in schiet, herken ik momenteel helemaal helaas. Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Alle begrip ervoor, zit in dezelfde situatie :-) bloggen lukt niet meer zoals ik het zou willen, maar ja het werk gaat voor.

    Je schaal staat prachtig maar ben toch ook benieuwd naar je schilderwerken. Wij zouden graag volgend jaar onze ramen en buitenmuren ook in verf willen zetten, maar aarzelen nog. Het zal wel een stuk gezelligheid uitstralen maar wij zijn wat bang voor het onderhoud en ook hebben wij eerst nog wat voorbereidend werk want sommige voegen zijn nogal brokkelig en deze dienen eerst opnieuw gevoegd te worden.

    Ik ben dan ook op zoek naar leuke en slimme tips...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een prachtige schaal, Roelie! Alles staat er even mooi in! Afgelopen zomer stond het bloggen bij mij ook op een laag pitje,,,,komt vanzelf wel weer!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. O wat een prachtige spullen heb je gekocht zeg.
    Heerlijk ruig en rustiek daar hou ik wel van.
    Daar kun je wel mee uit de voeten en leuke stilleventjes mee maken.
    Leuk toch dat je het zo naar je zin hebt op je werk, bloggen komt wel weer.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen